vrijdag 23 november 2012

Beste eenmalige magazine van Nederland!

Vlnr: zorgmedewerker Petra, Christine, Paul, Eugène, Marion en Wies
Ieder jaar worden er prijzen uitgereikt voor de beste (digitale) magazines die bedrijven maken voor klanten of medewerkers, de Grand Prix Customer Media genaamd. Dit jaar was Etenstijd genomineerd voor de beste eenmalige uitgave. En we hebben gewonnen! Dat ons tijdschrift, kosteloos gemaakt door vrijwilligers, deze prestigieuze prijs wint, vinden we een groot compliment.

Etenstijd was genomineerd te midden tussen grote, professionele organisaties zoals Delta Lloyd, De Amersfoortse, Enexis, UWV, ministerie van Buitenlandse Zaken, Robeca, Douglas, Havenbedrijf Rotterdam, verzekeraar PGGM, Natuurmonumenten en C1000. Binnen de categorie Eenmalige uitgave won Etenstijd van De Amersfoortse en Maxeda.

Met het hele redactieteam zijn we naar de uitreikingsavond geweest. Of we nu wel of niet zouden winnen, het zou sowieso een gezellige avond worden. En dat was het ook! Voordat de prijsuitreiking plaatsvond, werden er twee praatjes gehouden over het vakgebied Customer Media en was er een walking dinner. Op een grote tafel lagen de magazines van de genomineerden. Omdat Etenstijd (nog) niet extern uitgegeven kan worden, hadden we een placemat gemaakt dat een inkijkje geeft in het magazine. Die vonden samen met de andere magazines gretig aftrek.

Op het moment suprème werden we wel wat zenuwachtig. Zou ons tijdschrift winnen? Gelukkig was de jury heel lovend over Etenstijd. In het juryrapport staat:

De jury is jaloers op de makers. Je proeft aan alles dat het maken van dit magazine een ontdekkingstocht was met uitzonderlijk resultaat. Het project waar dit magazine onderdeel van is zorgt ervoor dat de bewoners van een kleinschalig verpleeghuis voor mensen met dementie betrokken worden en blijven bij de huishoudelijke bezigheden? Van zo’n project word je warm. Verschillende juryleden boden spontaan aan bij een volgende uitgave vrijwillig te komen helpen. Met een Grand Prix wil de jury de makers een groot compliment geven. 

En geweldig trots zijn we. Afgelopen anderhalf jaar hebben we met de bewoners, familieleden, zorgmedewerkers en vrijwilligers met liefde en plezier aan dit project gewerkt. En hoewel het magazine is verschenen, het project blijft doorgaan met workshops en belevingsgerichte activiteiten met de dementerende bewoners van de Globe.

Graag willen we het magazine ook buiten de Globe kunnen  verspreiden. Daarvoor zoeken we partners die dit inhoudelijk en financieel mogelijk kunnen maken. Inmiddels is er contact met geïnteresseerde partijen, dus wie weet kunnen binnenkort zorgmedewerkers en dementerende mensen in heel Nederland genieten van Etenstijd!

Onze placemats op de presentatietafel. Op de achterkant staan spreads van het magazine en alle mensen die aan Etenstijd hebben meegewerkt

In afwachting van ...

De gouden envelop met het verlossende antwoord

Op het podium worden we lovend toegesproken door Marion
Oorkonde: we hebben gewonnen!

Gerelateerde artikelen:
> Etenstijd tweemaal genomineerd!
> Een overzicht van alle genomineerden
> Een overzicht van de winnaars

Geen opmerkingen:

Een reactie posten